Läänemere fotod

Ma olen seda tüüpi inimene, kes ei sooviks kunagi sisemaal elada. Minu jaoks on mere nägemine elu üks väärtusi. Ja kuigi ma mõttes suudan unistada isegi üle Atlandi purjetamisest, on reaalsus see, et Tallinnast Haapsallu sõitnud purjekal jungaks olemise katkestasin. Kutsusin öösel kell kaks venna Lohusalu sadamasse järgi, kuhu minu laevalt lahkumise soovi tõttu spetsiaalselt sisse keerati. Ma ei saaks öelda, et laine tohutu oleks olnud, aga ju midagi pidi olema, sest varsti peale Pirita sadamast väljumist toitis teine reisikaaslane juba kalu. Kuigi ma suutsin kõik enda sees hoida, oli kõikumisest enesetunne nii jube nagu ta olla saab. Isegi ei suuda seda tunnet kirjeldada, jalad tudisesid all nagu keedumakaronid. Või no vist ei tudisenud, aga tunne oli selline, et kontroll keha üle on väga nõrk. Purjelauaga ja mootorpaadiga sõites pole sellist probleemi tekkinud. Mootorpaadiga on isegi omamoodi äge laineharjalt teisele hüpata. Äkki on purjekas kiirusefanaatiku jaoks liiga aeglane :-)


Purjelaudumine Püünsis. Pildilnähtut kommenteeriks nagu soomlane - "Se on helppoa kun osaa!", ehk et kui oskad, siis on lihtne.





Selle foto puhul kehtib ütlus "timing is everything". Oluline oli, et linavästrik vaataks pildistamise hetkel minu poole (ta vaatas igale poole) samas kui ise liikusin laevaga kaasa, et püüda hetke kui laev jääb taustal õigesse kohta.


"Ormsö" tähendab rootsi keeles "Vormsi"


Vormsi jäätee tegemine laevatee kõrvale. Tee tähistatakse jäässe paigaldatud kuuskedega, et tähised peale jää sulamist merd ei reostaks.


Jääga kaetud Väinameri


Vormsilt mandrile


Erakordselt madal veetase Pirital


Kõik kaalukategooriad esindatud: luksuskaater, reisilaev, paat


Ilusakstehtud Võsu sadam


Pedassaar ja Axopar 28. Mu merefotode galerii sai suuresti sündida tänu Aarnele, kelle pika uurimustöö tulemusena osutus väljavalituks Axopar, mis aitas ka mul Läänemerd avastada. Ma ei tea et mingi muu mootorpaat Eesti tingimustes parem saaks olla. Mulle meeldib Axopari värske disainikeel, pikk ja kitsas kere (selle kütusesäästu pakkuv hüdrodünaamiline põhjadisain), soojendusega kabiin, ümber kabiini liikumise võimalus, salongi ümberkohandatavuse võimalus kahekordseks 4 inimese öömajaks, ahtriteki päikesevoodi, vööriteki piknikunurk, sadamas manööverdamist hõlbustav vöörivint ja üle-40-sõlmeline tippkiirus.





Kuradisaar


Võsu iluvaade


Päikeseloojang Võsul. "Suure päikese" illusioon horisondil võib olla tingitud aju soovist hinnata objekti suurust tausta abil või siis teistpidi, et kui päike on kõrgel taevas, siis ta tundub väiksem kuna võrreldavat objekti pole.


Võsu sadamas


Summer daze


Toila sadama hallvaresed...


...ja naerukajakad.


Venemaa-vaade Narva jõelt





Prangli


Soomes


Vaade Porkkala Sundsi linnutornist lõuna suunas





Ketsid kail. On ju kurb kui laevadeki pind on laevnikule kallim kui reisikaaslaste heaolu ja väärikus. Pitseri alandatutele võib vajutada linnusitt dekil.


Kaberneeme poipealine meremees


Noblessneri sadam


Nii tuuakse autod mandrilt Naissaarele





Oktoobriõhtu Pärnu rannas


Naissaare tuletornis





Pranglil





Soome cruiser Eesti vetes


ORC EC Pärnu etapp





Äge fotograaf


Nii drooni kui fotograafi objektiivid vaatavad merele








Paljassaare


Jäine Pärnu laht


Lennusadama "Suurest Tõllust" sai "Duncan" teatrietenduses "Kapten Granti lapsed". Oli üks hea tükk!


Varahommikul Tallinna Vanasadamas


Rootsi


Motoriseeritud saar :-)


Stockholmi lähistel





Lainelaua hoidjaga ratas - how cool is that!


Flakfortet ehitati tehisaarele esimese maailmasõja ajal Kopenhaageni kaitseks








Taani ja Saksamaa vaheline väin Femern Bælt ja Poola õppe-purjelaev "Dar Młodzieży". Liikuva aluse pealt liikuva aluse pildistamisel nii, et päikese peegeldus jääks soovitult, kehtis jälle "timing is everything".


Femern Bælt


Kruiisilaev AIDAmar Tallinnas


Õhtuse mere ilu


Pidu!





Tallinna Vanasadama Jahisadam


Lennusadam kevadel


Haapsalu











See merejääfoto illustreerib seda, et merel võib olla külm ja paha. Meresõit tundub romantiline, aga tegelikult enamuse ajast ta seda ei ole.





See kaubalaev valmis samal aastal kui Titanic - 1912. Vette lastud Norras, lõpp Lennusadamas.


Virtsu


Saaremaal Orissaare sadamas


Hiiumaa. Mälestusmärk 1994. aastal "Estonia" katastroofis uppunud lastele ja Tahkuna tuletorn.











Leppneeme sadamas





Pirital


Salmistu





Pirita


E-mail: jh@jamesherne.ee. Kriitika aitab suunda korrigeerida ja kiitus lisab jõudu. Eriti hindan esimest, aga loomulikult armastan ka teist.