Kataloonia fotod

Mul oli õnn elada Kataloonias. See oli peale Andaluusiat teine elukoht Vahemere ääres. Neid kohti omavahel võrreldes ütleksin, et kuigi Barcelona on Eestile 1000 km lähemal, oli Costa del Solis meeldivam, sest talvel on Kataloonias külm. Ja suvel sai meres ujuma hakata alles juunis (Päikeserannikul kuu-paar varem). Temperatuur jääb ka talvel plusskraadidesse, aga kuna talvel on tohutu niiskus, siis Barcelona +7°C tundub nagu Eesti -7°C (siis kui oled kohapeal elanud, mitte ei tule otse Eestist, kus oled külmaga harjunud). Peale pikka sooja suve on talvel +7 kraadiga õues liikumine suhteliselt ebameeldiv. Vähemalt minusugusele põhjamaal sündinud inimesele, kes lund pole kunagi armastanud. See ei tähenda, et ma uuesti Costa del Solis elamisest unistaksin (muidugi poleks mul midagi selle vastu), aga elu on liiga lühike, et seda sama mätta otsas mööda saata.

Üürikorterite hinnavõrdlus on ligikaudu selline: Päikeserannikul on üürihinnad sarnased Tallinnaga, aga Barcelona kandis umbes kaks korda kõrgemad. Ma räägin siis aastasest lepingust, või täpsemalt 11-kuulisest nagu seal tehakse. Lühiajaline rent Vahemere vahetus läheduses on kallis. Korteri üürimisel tuleb silmas pidada, et oleks parkimiskoht või garaazhikoht autole, sest tänavalt vaba kohta ei leia. See kehtib nii Costa del Solis kui Barcelonas ja ilmselt kõikjal Vahemere ääres rannast mõnesaja meetri kaugusel. Oluline on ka basseini olemasolu, sest Läänemerest palju soolasemas Vahemeres iga päev ei taha käia.


Sitges


Casa Bartomeu Carbonell i Mussons ehitati aastal 1915


Barcelona vaade, kesksel kohal Sagrada Familia


Sagrada Familia detail


Casa Batlló Barcelonas





Casa Milà Barcelonas





Casa Milat saab raha eest külastada ja seda tasub teha. See foto on tehtud katusel.


Turg La Rambla tänaval Barcelonas


Vaade Tibidabo mäelt Barcelonale. Vasakus ääres olev autotee pole kaldes, vaid tee keskel olevad kaldtriibud tekitavad selle illusiooni.


See ratas jätab mulje, et on siin aastaid pedaalijat oodanud ja on ootamisest ära väsinud, aga eest paindunud raami vaadates tundub, et ta polnud enam sõidukõlbulik kui siia aheldati...


Citroën Mehari


Te saate aru, miks ma selle foto tegin





Soolases Vahemeres on ka lahe käia, aga põhiliselt käivad inimesed basseinis


Noor kass ronis kõrge puu latva meie tänaval ja ei osanud alla tulla. Kuna ta oli seal juba päeva kräununud, helistasin kohaliku hädaabi numbrile. Küsiti, et kas see on minu kass. Ütlesin, et ei ole. Vastati, et siis nad sellise asjaga ei tegele. Kolmandaks päevaks oli kass puu otsast kadunud.




















Suur koerajunni probleem on osa lõunamaa räpakusest, aga probleemile oli karmilt vastu astutud


Tore, et maailmas on veel asju, mida on võimalik avastada. Teadlased ei oska üheselt selgitada, kuidas molluskid omale kaltsiumkarbonaadist kesti ehitavad.





Merisiili kaltsiumkarbonaadist toestuskoorik


Liivatorm tekkis hetkega





Läbi tunneli läheb tasuline kiirtee (C-32) ning üle selle aeglane siksakiline vana tee (C-31). Foto on tehtud Castelldefelsi ja Sitgesi vahel. Vana tee pikkus nende linnade vahel on umbes 15 km ja selle ajaga läheb keerutamisest süda pahaks. Aga lahe tee on! Sai spetsiaalselt kella kolmeks öösel kell helisema pandud, et sellel teel sõitmist nautima minna ajal, mil liiklus puudub.


Garrafi sadama juures on selline asi. Vaata ja imesta.


Garraf, väike külake Vahemere kaldal


Garraf


Et inimelul pole sellist väärtust nagu väikese rahvaarvuga Eestis, seda kogeb nii Kataloonias kui Hispaanias erinevatel puhkudel. Usklikena nad arvavad, et nende elukvaliteeti juhib nähtamatu jõud, mitte nad ise oma mõistuse abil. Näiteks juhtus meie rongijaamas järgmine katastroof. Jaanipäeval (mida Kataloonias tähistatakse randa telkima tulemisega) tulid rongitäied inimesi meie peatuses maha ning kuna paljud ei viitsi läbi raudteealuse tunneli teisele poole minna, siis hüpati rongi tagant relssidele ja roniti teisel pool taas perroonile. Kahjuks tuli teisest suunast ekspressrong, mis jaamas ei peatunud ja sõitis läbi inimmassi (mitukümmend inimest jäi korraga ette, kellest pooltel elu lõppes). Ei saa öelda, et see "juhtus", vaid selle "korraldasid" idioodid oma mõtlematu/hoolimatu/laiskusest-tingitud käitumisega. See ei ole tagantjärgi targutamine minu poolt - ma nägin üle relsside tee lühendamist juba varem ja hoidsin ainult peast kinni. Olin varem näinud ühekaupa inimesi seda tegemas (isegi keskealisi naisi seelikutes end relssidelt perronile upitamas) ja neil oli ilmselt asi kontrolli all rongiliikluse jälgimisega kuigi nad oma käitumisega andsid ülimalt halba eeskuju teistele inimestele, eriti lastele.


Viinamarjaistandus Parc del Garraf'i looduspargis


Parc del Garraf'i mäed on üks ilusamaid kohti Barcelona lähistel





Kui selline vaade emotsioone ei tekita...





Purjepaat on pildil, et meduusi suurusest aru saada





Ei tasu karta - nii hull välistemperatuur tegelikult ei olnud. Sellist numbrit näitas peale seda kui auto oli päikese käes seisnud.


Kui on palav, ei minda kodust kunagi välja ilma veepudelita


Äge tee Andorra Prantsusmaa-poolses osas (sõitsime Andorrasse Katalooniast ja väljusime Prantsusmaale). Taas sai kogetud midagi uut - nimelt oli õhutemperatuur Andorras 31°C kui äkki hakkas paduvihma ja rahet sadama ning õhutemperatuur kukkus veerand tunniga 14°C peale. Raheterade tugevus pani kartma, et äkki auto tagaluugiklaas ei pea vastu. Õhuniiskus oli ülisuur ja esiklaas läks seestpoolt nii uduseks, et põhjakeeratud salongisoojendus (kesksuvel!) aitas sinna vaevu piilumisavad tekitada. Nägime hoovi ja maja, kuhu oli pool meetrit vett mägedest alla tulnud. Jah, toas oli poole meetri kõrguselt vett ja see kõik tekkis mõnekümne minutiga.


Kataloonia teaduse- ja tööstuse muuseum mNACTEC


Üks mNACTEC'i eksponaate on Mini-El City elektrisõiduk, mis on väiketootmises kaheksakümnendate lõpust alates. Sel pole küll mingit seost Katalooniaga (loodi Taanis ja hiljem kolis tootmine Saksamaale).


Vilanova i la Geltru rongimuuseumis saavad Land Roveri fännid sellist Defenderit näha. Diisel-Cayenne'idega pakasuuhavennad võivad selliste üüratusuurte rataste peale kadedaks minna.


Hõbehaab


Sellise vaate peale hakkab kõrvus mängima filmi "The good, the bad and the ugly" tunnusmuusika...


Cadaques on armas linnake, kuhu tahaks millegipärast taas minna, kuigi seal otseselt midagi teha polnud. Eks õige armastus ongi tingimusteta - süda armastab, mõistus ei suuda mõista.








Cap de Creus on minu arust Kataloonia erilisim looduslik koht


Cap de Creus üllatab oma erinevate kivimite poolest. Fotolt võib jääda vale mulje suuruse kohta - see auk on umbes 10 cm kõrge.





Cap de Creus - ilma seal käimata jääks Kataloonia avastamine poolikuks


Kui sajab, siis paar tundi ja meeletult. Lõppeb hetkega nagu algaski. Foto on tehtud kohe peale vihmasaju lakkamist - tänavad on veel jõed.


Tänavale rajust kiirsajust tekkinud jõgi, millest varsti on alles vaid mälestus selle foto näol


Hobbycat'i minikatamaraani sai proovitud ja oli äge


Kohalikud väljas söömise- ja joomise pealt kokku ei paistnud hoidvat, kuigi allikate teatel olevat töötus justkui väga kõrge. Põhjamaal peab inimene ellu pragmaatilisemalt suhtuma, sest kui ta vaeva ei näe hommikust õhtuni, külmub surnuks. Soojal maal ei pea niipalju eluspüsimise pärast muretsema, mis tähendab, et ka töötus ei mõjuta inimese elu nii palju kui põhjamaal.

















Eesti inimese jaoks karvupüstiajav vaatepilt, aga nagu öeldakse - kõigega harjub.


Kui inimesi on palju, siis inimelu väärtus on madal ja seetõttu näevad nad mõtet tegeleda inimpüramiidide ehitamisega. Mida kergem (noorem) on laps, seda kõrgemat osa püramiidist ta aitab moodustada.


"Money talks, bullshit walks" nagu keegi ütles ja seetõttu peab tekst ka vene keeles olema. Ka Barcelonas on venelastel oma pood, kust käisime mõningaid vene ja baltikumi toiduaineid ostmas.


Montserrat-mäestik ja mägikloostrilinnak on kohad, kus tasub ära käia











Autódromo de Sitges-Terramar on autohuvilise jaoks suurim vaatamisväärsus Kataloonias. See 1923 aastal avatud ovaalrada ehitati kahjuks tehnilise veaga ja ei leidnud oma ohtlikkuse tõttu eriti kasutamist. Tänu heale kliimale on rada säilinud. Miks tol ajal kaldega ovaalradu üle maailma ehitati, oli seepärast, et kuigi suudeti teha võimsaid mootoreid, polnud rehve, millega see jõud maha kanda ja nii tehti kurvid kaldega, et neid saaks kiiremini läbida.


Sellel fotol on näha viga rajaehituses - sirgelt teelt kaldteele ülemineku kohale on valearvestuse tõttu tekkinud hüpekas











Jaga & kommenteeri: fb.com/jamesherne.ee 
E-mail: jh@jamesherne.ee. Kriitika aitab suunda korrigeerida ja kiitus lisab jõudu. Eriti hindan esimest, aga loomulikult armastan ka teist. 
Teavitus uutest postitustest e-mailile: