Ilusad autod

Olen autosid pildistanud päris palju ja jagan siin mõned kaadrid.


Porsche Boxster 986.1 (2.5 B6), 968 (3.0 R4), Boxster 986.2 (2.7 B6), Jaguar XJR-S (6.0 V12) , Dodge Viper GTS (8.0 V10), Maserati 3200 GT (3.2 V8)


Maserati 3200 GT on kuulus on bumerangikujuliste tagatulede poolest. Bi-turbo V8 kõlab hästi, aga automaatkastiga koos on kehva kombinatsioon - turboviivitusele lisandub käigukasti uimasus. Manuaalid on haruldased ja seda hinnalisemad.


Suhteliselt haruldane Cadillac CTS Coupé, eriti veel euroopa-versioonina.


Mercedes-Benz E Coupé (C207), millel AMG-pakett kuigi tegelikult sellest autost AMG-versiooni kunagi ei tehtud. Standardjupp tehakse meelega kole ja ostja maksab teise kujuga spoileri eest hea meelega juurde - mis saab olla parem kui teenida rohkem samaaegselt kliendi naeratuse suurenemisega.


Mercedes-Benz S (W221) 65 AMG - jõhker 6.0V12 bi-turbo mootor viskab selle 2,2-tonnise pikendatud kerega tagaveolise sedaani tehaseandmetel 4,4 sekundiga sajani. Et nii kiire ja nii raske auto eluohtlikuks ei muutuks, peab ta vedrustus jäik olema ja see on S 65 miinus. S 63 AMG vedrustus on veel talutav, aga mulle tundub, et mitte-AMG-versioonid kannavad Mercedese väärtusi vähemalt sama palju - mersu puhul ootad temalt ennekõike teede siledakstriikimist. Jõust pole ju puudus ka S 500 puhul ja vedrustus on tal mersulikum kui AMG-versioonidel.


Dodge Challenger'i välimus on väga stiilne ja korraliku mootoriga nagu see SRT 392 (6.4L) on tegemist tõelise muskelautoga. Ma ei hakka rääkima Hellcat-versioonist, sest tolle 700+ hj ei mahu enam pähe (tegemist tehase autoga, mitte tuuningufirma tootega).


RSR Spa rendiauto Lotus 2-Eleven


BMW M6 Cabrio - soodsaim üle 500 hobujõuliste kasutatud kabriolettide hulgas. Tuleb küll tõdeda, et kahjuks on tagaistmete põhjad arusaamatult pikad ja seetõttu tagaistujal jalgade jaoks ruumi pole.


Aston Martin DB9 esindab Henrik Fiskeri imelist disaini. Kahjuks on nii, et mida erilisem ja haruldasem on auto, seda raskem on temaga igapäevaelu elada ning seetõttu saab seda miljoni dollari välimusega autot kasutatuna päris soodsalt. 5.9-liitrise V12 hääl tuleb eriti ägedalt esile manuaalkastiga. Manuaalid on muidugi haruldus ja nende hinnad ei ole soodsad.





Ma pole eriline Jaapani autode fänn kuna need näevad välja nagu hingeta tooted, ei näe välja nagu ihkamisobjektid


Ferrari 458 Italia. Ferrarid on imidzhilt ehk ihaldusväärsemadki kui disainilt, aga igal juhul on 21. sajandi Ferrarid teinud olulise kvalitatiivse hüppe autodest, mis vajasid iga 5000 km järel mootori ülevaatust tänapäevaste igapäevaselt kasutatavate autodeni.


Stuttgarti vapihobune Itaalia auto peal - see on pikem jutt ja teooriaid on erinevaid


Pontiac Firebird Trans Am GTA Turbo, lühidamalt Turbo Trans Am ehk TTA


Mercedes-Benz S 500 Coupé (C217) AMG-paketiga


Maserati 3200


1978 Bronco Ranger XLT Trailer Special näeb parem välja tänu uutele ratastele


Mercedes-Benz G500 4x4² on üks autosid, milles olen kogenud midagi erilist. Tänu pika käiguga off-road verdustusele sai teelt pöörata kraavi ilma hoogu aeglustamata ja auto tegi seda maagiat, mida S-klassi mersu asfaldiaukudega - tegi tee siledaks ja säilitas nauditava sõidu. Kuna see tundus võimatu, mis just oli juhtunud, siis seda erakordsem see elamus oli. Ilmselt üks mu Top 10 autoelamusi, mis meelde jääb. Autol kasutati sarnast vedrustust, mida 6-rattaveolise G 63 AMG 6x6 ehitamisel.


Topelt esituledega Series 62 Gen 5 Coupé de Ville'i tehti vaid 1958 mudeliaastal ja paljude jaoks on see ilusaim Cadillac. Auto oli pildistamise ajal 58-aastane, aga värv oli originaal.


Mercedes-Benz CL (C216) 63 AMG


Ariel Atom 3 300. 2-liitrine 300-hobujõuline kompressormootor nii kerges autos tähendab, et ma pole olnud autos, mis kiirendaks paremini. Mulle tundus, et umbes sekundiga sai iga käik otsa. Võimsuse ja massi suhe on sarnane Bugatti Veyroniga, aga tänu kordades kergemale kaalule on funni rohkem.


Mercedes-Benz CL (C215) Brabus 5.8


See näitab tõelist taset kui tuuningu tellijal jätkub raha ka paremate pidurite jaoks


Mercedes-Benz C (W203) 55 AMG


MB CL 63 AMG mootor on 6.2-liitrine vaatamata sellele, mis külje peale kirjutatud on. Tuleb meelde ütlus, et ega see selle pärast see pole, et plangu peale nii kirjutatud on.


Maserati Levante S





Ferrari F430


Ferrari 458





Aston Martin DBS


Rehvid on sportauto juures kõige tähtsam komponent. Hinnavahe keskmiste ja parimate rehvide vahel pole kuigi suur, aga vahe ringrajal on meeletu. Mäletan kui ostsin esimesed Michelin Pilot Sport Cup rehvid aastal 2007. Mu auto oli rajapäeval igati konkurentsis kuigi mootor polnud kõige võimsam. Tundus ulmeline, et autoga on väga järske kurve võimalik võtta sellise kiirusega - kinniliimitud nagu ameerika raudteel. Parim rehv on kõige odavam ja kõige mõjuvam tuuning. Peale ringrajasõidukoolituse.


Kommentaarid on liigsed


Maserati GranTurismo. Peale Maserati Coupé (4200) juba teine Maserati, mis kestab ja võib soovitada.


58-aasta vanuse originaalvärviga Cadillac Coupé de Ville


Aston Martin DBS oli põhimõtteliselt DB9 Sport-versioon


Aston Martin DB9


Peugeot 205 GTi võimsuse ja kaalu suhe oli parem kui VW Golf GTI-l, niisiis oli omal ajal tegu parima kuumpäraga


Crosslé 9S


Maserati 3200 GT


MB CL 55 AMG. C215 põlvkond oli ainuke mil tehti alumiiniumkere. Võrdluseks CL 500 (S 500 Coupé) kaalud: C140 2040 kg, C215 1790 kg, C216 1895 kg, C217 1970 kg. C215-l on kindlasti tulevikus koht kollektsionääride silmis.


C216 võttis kaasa C215 ilusa katusejoone, kuid tootmiskulude kärpimiseks tehti auto taas teraskerega. Džiibilikud rattakoopad olid C216 (2006-2013 suur kupee) ja W221 (2006-2013 suur sedaan) disaini juures küllaltki jälestusväärsed. Soliidne auto peaks välja nägema nagu ta oleks tehtud härrale, mitte mudas püherdamiseks.


Merecdes CL C215


Audi RS5 B8.5


Mercedes-Benz E Coupé (C207)


Mercedes-Benz S Coupé (C217). Meeldiv väljast, aga veelgi meeldivam seest. S-klassi mersust paremat luksusautot pole. Rolls-Royce ja Bentley on eksklusiivsemad, aga mersu S-klass käib tehnoloogia osas neist sammu (kui mitte mitu) eespool. Mersul lihtsalt on oluliselt rohkem raha parimat luksusautot ehitada. Kõik C- ja E-klassi ostjad panustavad sellesse makstes mersu märgi eest kõrgemat hinda kui sama varustusega VW Passati eest.


Audi S4 (B7) - 4.2V8 manuaalkastiga on maitsev. Igava kujuga pereauto puhul on lahe värv abiks nagu siin näha.


Mercedes-Benz SL (R129) 600 AMG V12


Bentley Mark VI


Ferrari 458 Italia


Maserati 3200 GT





Ferrari 458 Italia


3.5V6 kompressomootoriga Lotus Exige on üks funnimaid autosid millega olen sõitnud. Sisse- ja väljasaamine on muidugi raske sellest väiksest ukseaugust, aga vahet pole. See oli juba varem, kui sõitsin esimest korda Lotus'ega - Elise'ga millel oli kõigest 100 kW mootor! - mõtlesin, et "Lotus on minu jaoks uus Porsche". No selles mõttes, et Porsche rõhub aina rohkem luksuslikkusele ja vähem sportlikkusele. Luksus kaalub. Parim sportauto on kerge sportauto.


Uhkustamine käib asja juurde nagu näha. Selle auto mootor on 5,4-liitrine, mitte 5,5-liitrine.


Tesla Roadster oli auto, mis pani elektriautod mulle meeldima. Kui ma oleks teadnud, et Roadster on Tesla marketingitrikk ja tegelikult nad ei plaani sportautosid toota ning plaanivad maastoodangut tegema hakata, siis oleks see armastus vist väiksemaks jäänud. Kuna tänu Roadsterile oli Tesla kui mark end minu jaoks juba end tõestanud, siis sai ka võimalikuks, et mulle hakkas meeldima auto, mis välimuselt on nagu Mazda 6. Jutt käib muidugi Tesla Model S'ist, mille disainer töötas enne Mazda jaoks. Kui Model S'i välimus ja baasistmed kõrvale jätta, siis tegu on super autoga - nii kiirenduselt kui tehnoloogia poolest.





Maserati GranTurismo


Neljarattavedu + laiem kere + kompressormootor = Volkswagen Rallye Golf


Lancia Delta HF Integrale Evo


Haruldane MB SL 600 AMG V12 (324 kW). Selle auto läbisõit oli vaid 20.000 km 20 aastaga.


Maserati GranTurismo Kataloonias


Maserati kolmikhark (trident)


DeLorean DMC-12 erakordselt atraktiivne pind peab üllatuslikult ajahambale vastu


Lancia Delta HF Integrale Evo


Maserati GranTurismo


Mercedes-Benz SLS AMG "Kajakatiib"


SLS Michelin Pilot Sport Cup rehvidega - wow! Alati on tore, kui asju selleks kasutatakse, milleks nad on suutelised. On ju tavaline, et dressidega käivad inimesed, kes kunagi sporti ei tee ja sportautodega sõidavad inimesed, kes kunagi ringrajale ei lähe. Sellele mersule on alla pandud parima kurvipidamisega rehvid, mis tavaliikluses veel legaalsed on.


S4 B7 & BBS


BMW M3 E30


Eestis täielikult taastatud 1978 Ford Bronco XLT Trailer Special. Originaalist eristavad suuremad rattad, uus värvitoon ja järgiaidatud mootor.


MB C 55 AMG - C-klassi auto, millel CLK esiots, et mahutada 5.4V8. Eelkäija C 32 AMG oli V6 kompressormootoriga. Tollega olen sõitnud ja oli super, äkilisem kui oletasin. Kui C-klassi odava interjööri suudate AMG hinna juures alla neelata, siis on C-klassi AMG igati äge auto.


BMW 5.0V10 (M5 ja M6)


BMW N63 mootor (750i, X5 50i, X6 50i) on tegelikult 4.4-liitrine bi-turbo, kuigi nii mõnigi omanik kutsub seda 5-liitriseks. See oli esimene V-mootor, kus väljalase ja turbod on mootori keskel V vahel, aga see mootor on ka kuulus kokkujooksmise poolest.


Kui see Aston Martin DBS'i 5.9-liitrine V12 ellu ärkab, siis käivad judinad üle kere, nii äge on mootori esimene köhatus. Kuidas 5.9-liitrisest saab 6.0-liitrine, see on tavaline müügimehe jutt.


MB SL 600 AMG - jah just nii, mitte SL 60 AMG, mis oli V8 mootoriga. SL 600 AMG on V12 mootoriga. Kui standardis oli sel 6.0V12 mersu mootoril 290 kW, siis AMG-versioonil 324 kW. Loomulikult muudab autot kallimaks ennekõike haruldus, mitte väike võimsuselisa.


SL 600 AMG V12


Lotus on palju kasutanud Toyota-grupi mootoreid ja selle Exige'i 3.5V6 on pärit Lexus RX 350-st. Lotuse poolt on lisatud kompressor. Tänu madalale kaalule on see üks kaifimaid autosid, millega olen sõitnud.


Ferrari 458 Italia 4.5V8 pakub 419 kW vabalthingavast mootorist!


Süsinikkiust õhukarp on kallis lisavarustus, mis ei mõjuta kiirust. Sportautodel - mis tavaliselt sporti tegema ei jõua - on ka esteetiline väärtus. Tegemist on kunstiteosega ja see jääb kohe silma, kas teos on lõpuni viimistletud või vajaks veel viimast puudutust.


Ferrari F430 4.3V8 (360 kW)


Ferrari 458


Ferrari 458 lisavarustusrool, mille üleääres 5 LED-pirni, mis süttivad järjest mootoripööretel 5500, 6250, 7000, 7750 ja viimane 8920 pöördel. Seni kuni rool on pime, pole teil ka veel lahe. Mõne jaoks võivad need täpid olla korrelatsioonis täppide arvuga aluspükstes - 570 hobuse taltsutamine suhteliselt kerges keskmootoriga tagaveolises autos nõuab pikka harjutamist.





Maserati Levante S


MB SL 600 AMG, millega 20 aastaga vaid 20 tuhat kilomeetrit sõidetud


Šveitsi IWC Ingenieur kell (Mercedes-Benz CL 63 AMG)





Subaru Impreza


Ferrari 360 (3.6V8) F1-käigukasti tagurpidikäigu kang on koomiliselt tilluke


MB C215 lisavarustusena oli käivitus käigukangi peal olevast nupust - ülimugav. Ja taskus ei pidanud kandma pulti vaid rahakotti mahtus krediitkaardi suurune Keyless-Go kaart. Selles autos oli ka salongipeegel, mis jättis elektriliselt meelde selle asendi, kuhu käega peegli keerasid (jah käega, mitte nupuvajutusega - ulme!). Mõlemad suurepärased lisad kadusid kui lõppes selle alumiiniumkerega CL'i tootmine.


Audi A8 6.0W12 mootor saadi justkui kahe Volkswagen VR6 mootori ühendamisel. VR näitas, et tegemist polnud ei V ega ridamootoriga vaid millegi vahepealsega ja järelikult nende ühendamisel tekkis mootor, millel silindrid olid neljas reas. Pole küll korrektne seda W-kujuks nimetada, aga nii on lihtne edasi anda, et see pole tavaline V-mootor.


BMW M6 V10 Cabrio


Aston Martin DBS V12 (380 kW) manuaalkastiga on uskumatu kombinatsioon, sest sõidumehed eelistavad tavaliselt Porschet ja mitte-sõidumehed automaatkasti. Tegelikult oli asi selles, et DBS lasti Aston Martini imidži parandamiseks alguses välja ainult manuaalkastiga. Aga turg nõudis automaati ja nii ka läks - peale DBS tootmise lõppemist oli selge, et enamus müüdud autodest olid ikkagi automaadiga. Automaat-DBS pole kuigi erinev DB9-st ja seetõttu on "päris" DBS see, millel käsikast.


Mercedes S Coupé on maailma parim luksuskupee. Pildil C217 generatsioon.


Korrektset hooldusajalugu tõestavad dokumendid moodustavad kollektsioneeritava auto väärtusest suure osa. Kollektsioneeritava auto puhul on kõige olulisem lugu. Pole hooldusajalugu, on suur tükk stoorist puudu ja suur hulk väärtusest igaveseks kaotatud.


Jaga & kommenteeri: fb.com/jamesherne.ee 
E-mail: jh@jamesherne.ee. Kriitika aitab suunda korrigeerida ja kiitus lisab jõudu. Eriti hindan esimest, aga loomulikult armastan ka teist. 
Teavitus uutest postitustest e-mailile: